Vacature: Procesbegeleider Verzuim
Voor onze locatie in Oud-Beijerland zijn we opzoek naar een Procesbegeleider Verzuim. Wil jij echt iets betekenen in het herstel van zieke MKB-medewerkers? Kun je goed luisteren, leg je snel verbanden en durf je knopen door te hakken? En is jouw motto daarnaast ‘voorkomen is beter dan genezen? Dan maken we graag kennis met je!
Je werkzaamheden
Als procesbegeleider verzuim ben je de regisseur van het verzuimproces van medewerkers volgens de Wet verbetering Poortwachter. Je bent het eerste aanspreekpunt voor werkgevers, bedrijfsartsen/praktijkondersteuner bedrijfsarts en het secretariaat en onderhoudt contacten met externe organisaties zoals bijvoorbeeld het UWV en re-integratiebureau ‘s. Dankzij jouw goede procesondersteuning zorg je er mede voor dat iemand zo goed en zo snel mogelijk herstelt. Tegelijkertijd denk je met werkgevers mee over welke stappen in het proces genomen moeten worden. Je neemt werkgever werk uit handen zonder hun verantwoordelijkheden en verplichtingen over te nemen.
Jij bewaakt het proces en slaat een brug tussen alle betrokken partijen.
Taken & verantwoordelijkheden
- Informerende en activerende rol: je begeleidt werkgever tijdens de te nemen stappen volgens de Wet verbetering poortwachter oa bij Plan van Aanpak en WIA aanvraag;
- Proactief en preventief adviseren van werkgevers en de juiste acties in gang zetten over frequent verzuimende medewerkers om zo uitval te voorkomen en te werken aan duurzame inzetbaarheid;
- Je zorgt ervoor dat gemaakte afspraken in de verzuimbegeleiding worden nagekomen en uitgevoerd volgens de daarvoor gemaakte afspraken in het contract.
- Je ondersteunt de klant bij het opstellen van bijvoorbeeld het Plan van Aanpak, bijstelling Plan van Aanpak, administratieve afhandeling van WIA aanvragen en eerstejaarsevaluatie
- Het monitoren van de resultaten van eventueel ingezette 2e spoortrajecten
- Administratieve activiteiten zoals verwerken van ziek- en herstelmeldingen;
Wat neem je mee?
- Een afgeronde casemanagement opleiding (CROV of RCM);
- Minimaal drie jaar relevante werkervaring op het gebied van sociale zekerheid, begeleiding en/of advisering rondom re-integratiebegeleiding;
- Kennis van de Wet verbetering poortwachter, WIA/WGA en de Ziektewet en de privacy wetgeving;
- Vermogen om (eigen) werk te organiseren en controleren;
- Resultaat- en klantgericht;
- Zelfstandig en in multidisciplinair teamverband kunnen werken;
- Betrokken en flexibel;
- Goede kennis van MS Office en IT systemen
Wat krijg je ervoor terug?
- Een afwisselende baan waarbij je echt iets kunt betekenen voor ondernemers en hun medewerkers.
- Een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Je wordt onderdeel van een kleine en persoonlijke organisatie.
Stuur je motivatie en cv naar jacqueline@verhage-vanderlaan.nl ovv sollicitatie. Heb je vragen neem dan contact op via 06-29622674.
Wie zijn wij?
Verhage & van der Laan is een betrokken arbodienst met oog voor werkgever én werknemer. Vanaf dag één heeft de organisatie een eigen procesbegeleider verzuim die rechtstreeks bereikbaar is. Wij zijn een klein team en ondersteunen onze klanten graag proactief en persoonlijk. Snel schakelen en flexibele dienstverlening door korte lijnen, daar staan we voor.
Samen met de organisatie kijken we hoe de verzuimbegeleiding zo effectief mogelijk aangepakt kan worden, afgestemd op de wensen en behoeften in het bedrijf. Onze professionele medewerkers, bedrijfsartsen en arbeidsdeskundigen beschikken over ruime kennis en ervaring en zijn allen specialist in hun vakgebied.
Daarnaast werken we als gecertificeerde arbodienst samen een vast netwerk van kerndeskundigen en professionals op het gebied van bedrijfsfysiotherapie en re-integratiebureau’s vanuit het Centrum Arbeid en Gezondheid in Oud-Beijerland.