Als werkgever dient u wettelijk aangesloten te zijn bij een arbodienst. Hoe die samenwerking eruit ziet is afhankelijk van uw behoeften Hoeveel kennis is er bijvoorbeeld binnen de organisatie mbt verzuimbegeleiding en hoeveel tijd hebben uw medewerkers om het proces te begeleiden.
Om aan iedere behoefte te voldoen zijn er bij Verhage-van der Laan 3 contractmogelijkheden. Aan u de keus welk pakket het beste aansluit bij uw situatie. Met alle drie de contracten voldoet u uiteraard aan de minimale criteria die gesteld worden aan arbodienstverlening vanuit de meest recente arbowet-en regelgeving.
EIGEN REGIE contract
Dit contract kenmerkt zich door flexibiliteit waar bij de regie ligt in handen van de opdrachtgever. Binnen de afspraken van het contract vallen de activiteiten van het secretariaat zoals het inplannen van de medewerker voor het spreekuur en het compleet houden van het verzuimdossier.
Andere activiteiten die eventueel in het vervolgtraject moeten worden ingezet, zoals een spreekuur met de bedrijfsarts, vallen buiten deze contractafspraken en worden altijd in overleg ingezet en apart gefactureerd volgens de op dat moment geldende tarievenlijst.
BASIS contract
De activiteiten van het secretariaat vallen volledig binnen de afspraken van dit contract zoals het uitnodigen van de medewerker, het versturen van de terugkoppelingen, het compleet houden van het verzuimdossier. Wij verzorgen tevens de termijnbewaking voor u zodat u voldoet aan de eisen die gesteld worden aan het verzuimproces binnen de Wet Verbetering Poortwachter. Ook verzorgen wij binnen dit contract de 42e weeks UWV meldingen en eventuele meldingen richting uw verzekeraar.
Tevens attenderen wij u op eventuele vangnetsituaties, subsidiemogelijkheden, regresrecht en andere besparingsmogelijkheden voor alle via Dossiermanager ontvangen meldingen.
Ook valt het eerste contact met onze organisatie naar aanleiding van een verzuimmelding binnen de afspraken. Dat wil zeggen dat uw procesbegeleider verzuim na ongeveer een week arbeidsongeschiktheid contact met u zal opnemen om kort te sluiten welke acties uitgezet dienen te worden.
Andere activiteiten die eventueel in het vervolg met u worden afgesproken, zoals een spreekuur met de (praktijkondersteuner) bedrijfsarts, vallen buiten deze contractafspraken en worden apart gefactureerd volgens de op dat moment geldende tarievenlijst.
COMFORT contract
De activiteiten van het secretariaat vallen volledig binnen de afspraken van dit contract. Het uitnodigen van de medewerker, het versturen van de terugkoppelingen, het compleet houden van het verzuimdossier zijn enkele taken van het secretariaat. Wij verzorgen tevens de termijnbewaking voor u zodat u voldoet aan de eisen die gesteld worden aan het verzuimproces binnen de Wet Verbetering Poortwachter. Ook valt de inzet van de procesbegeleider verzuim tijdens de eerste 6 weken van de ziekmelding binnen de afspraken. Deze zal na ongeveer een week arbeidsongeschiktheid contact met u opnemen om kort te sluiten welke acties uitgezet dienen te worden. Op deze manier wordt frequent verzuim zoveel mogelijk ondervangen en langdurig verzuim vroegtijdig gesignaleerd. Ook het eerste bezoek bij de praktijkondersteuner bedrijfsarts valt onder het COMFORT contract.
Tevens attenderen wij u op eventuele vangnetsituaties, subsidiemogelijkheden, regresrecht en andere besparingsmogelijkheden voor alle via Dossiermanager ontvangen meldingen. Ook verzorgen wij binnen dit contract de 42e weeks UWV meldingen en eventuele meldingen richting uw verzekeraar.
Andere activiteiten die eventueel in het vervolgtraject moeten worden ingezet, zoals een vervolgspreekuur met de bedrijfsarts, vallen buiten deze contractafspraken en worden altijd in overleg ingezet en apart gefactureerd volgens de op dat moment geldende tarievenlijst.
Online registratie- en verzuimsysteem Dossiermanager
Welk contract u ook kiest, u maakt altijd gebruik van het verzuimsysteem Dossiermanager. Hiermee kunt u niet alleen ziek- en herstelmeldingen invoeren maar u bent ook in staat uw verzuimproces te managen. Zo helpt het systeem u bij het verzamelen van kwantitatieve en kwalitatieve verzuimgegevens maar ondersteunt het ook bij de termijnbewaking zodat u precies weet wat er van u wordt verwacht als er sprake is van ziekteverzuim.
Vast Team Verhage & van der Laan
Wanneer u voor de arbodienstverlening aansluit heeft u zoveel als mogelijk te maken met hetzelfde team van Verhage & van der Laan. Dat wil zeggen een vaste medewerker op ons secretariaat, een vaste procesbegeleider verzuim en een vaste (praktijkondersteuner) bedrijfsarts. Daarnaast werken wij met een vast netwerk van bedrijfsartsen en andere relevante disciplines als bedrijfsfysiotherapie, hogere veiligheidskundige en re-integratiebureau’s en hebben daarmee een landelijke dekking.
Naast de pakketten voor verzuimbegeleiding kunt u bij ons ook terecht voor:
– Het toetsen van en adviseren over de uitvoering van de Risico Inventarisatie & – Evaluatie.
– Het uitvoeren van het preventief medisch onderzoek (PMO).
– Het verrichten van aanstellingskeuringen (alleen toegestaan in specifieke, uitzonderlijke gevallen).
– Het uitvoeren van een arbeidsdeskundig onderzoek.
– Het behandelen van psychosociale arbeidsproblematiek, individueel dan wel in groepsverband, eventueel in-company.
– Het bemiddelen bij een aanvraag Second Opinion en inzetten van een gecertificeerde mediator.
Wilt u meer informatie over onze dienstverlening neem dan contact op via info@verhage-vanderlaan.nl of telefonisch via
0186-624764.